Litt redesign

Av og til kommer ånden over meg til å rydde i klesskapet og "kaste" gamle klær.
Det vil si jeg er jo imot å kaste ting, med mindre de er ødelagt eller
at det er noe som ikke egner seg for å gå i arv. Så da velger jeg selvfølgelig å gi det
til Fretex eller en annen veldedig innsamler.
De gangene jeg er i sånn "kvitte-meg-med"-humør hender det at
ryddeånden tar litt overhånd, og at jeg rydder bort klær jeg egentlig innerst inne liker litt...

Det hender jo at posene med disse klærne tar seg en pause i ferden videre, og da kan jeg, når
ånden har forsvunnet sin vei, ta opp igjen noen gamle skatter...

Det var etter en sånn seanse at jeg "reddet" et par plagg, som jeg da
hadde kommet på at jeg heller kunne forsøke å redesigne.





Denne genseren hadde opprinnelig frynser på kantene, noe som gjorde
at man lignet litt på et vandrende ullteppe....
Her har jeg klipt av frynsepynten, og bare kastet over kantene.
Har istedet sydd knapper i hjerteform på et tøystykke for å pynte litt opp på den.










Denne omslags-cardiganen er satt sammen av en
ubrukelig lengre utgave av den, og en t-skjorte som plutselig ble altfor liten.
T-skjorten hadde et ganske fint trykk på så derfor har den fått bli liggende til det dukket opp noe
passende det kunne pynte på.
Klipte av en god del på lengden på jakken og sydde på trykket på ryggen,
og vips! Ny omslagsjakke....


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar